Stacks Image 136

Vaakgestelde vragen

NIEUWE PATIENT ? :
- Gelieve u eerst te registreren
via de online agenda !
eens geregistreerd kan u zowel online als via het telefonisch afspraaksysteem een afspraak inplannen .
(kies snelle aanmelding en volg alle stappen - vul zeker ook uw tel. en email in ! - (aldus krijgt u bevestiging + reminders van uw afspraak per mail en sms )

Nieuwe patienten kiezen steeds : " eerste bezoek / nieuwe patient " = INTAKE voor hun eerste afspraak !!
Wij doen STEEDS eerst een intake ( = controle / opmaken bilan ) alvorens er tot behandeling kan overgegaan worden!
in alle andere gevallen geldt er momenteel een patientenstop !!
________________________________________________________________________
Nieuwe patienten die op hun eerste afspraak niet aanwezig zijn worden direct geblokkeerd en krijgen geen afspraken meer .

- De opties "Ontzenuwing" , "2 vullingen" mag u alleen reserveren NA een recent mondonderzoek ( < 6 maand) hier ter plaatse ,waarbij we u een schema /behandelplan meegaven met daarop de benodigde uren/tijd ter afwerking van dat behandelplan.
- Nieuwe patienten kiezen steeds :
" eerste bezoek / nieuwe patient " voor hun eerste afspraak !!
________________________________________________________
In de gevallen , waarbij deze policy niet gevolgd wordt ,zullen we de afspraak verwijderen !!
_____________________________________________________________________ Nieuwe patienten die op hun eerste afspraak niet aanwezig zijn worden direct geblokkeerd en krijgen geen afspraken meer .
_____________________________________________________________________

Dit kan door in te loggen in de onlineagenda of te klikken op de link die u ontving in de bevestigingsmail van uw afspraak .
Afspraken die niet tijdig ( = min. 24 h voor de afspraak) geannuleerd zijn worden in rekening gebracht
zonder tussenkomst mutualiteit . ( 30 eur / 30 min. )
________________________________________________________
Via sms/email worden uitdrukkelijk geen afspraken geregeld / geannuleerd !
Een sms/email wordt NIET aanvaard als tijdige annulatie.

Afspraken die niet tijdig ( = min. 24 h voor de afspraak) geannuleerd zijn worden in rekening gebracht
zonder tussenkomst mutualiteit . ( 30 eur / 30 min. )

Indien u meerdere malen (2 ) geen correcte annulatie doet van uw afspraak of niet op uw afspraak verschijnt kan u bij ons helaas geen afspraken meer krijgen .
_______________________________________________________________________
duidelijke afspraken maken goede vrienden
eerste maal no-show = 30 eur/30 min.
tweede maal = GEEN afspraken meer .
________________________________________________________________________
Nieuwe patienten die op hun eerste afspraak niet aanwezig zijn worden direct geblokkeerd en krijgen geen afspraken meer .

We verwachten u 5 minuten voor uw afspraakuur . Indien u laattijdig op uw afspraak verschijnt behouden wij ons het recht om de behandeling uit te stellen .
Voor de goeie gang van zaken dienen wij namelijk ook rekening te houden met de patienten die na u een afspraak hebben .
Indien u meerdere malen te laat opdaagt of niet aanwezig bent op uw afspraak (2 X ) zal u geen afspraken meer kunnen maken .

u krijgt de keuze uit 3 opties :

optie 1) u zoekt naar de eerste vrije afspraak ( hier GEEN voorkeur tandarts)
optie 2 ) u zoekt naar de eerste vrije afspraak op een bepaald moment van de dag (voormiddag / namiddag /avond) —> ( hier GEEN voorkeur tandarts)
optie 3) u kiest voorkeur tandarts + welke dag van de week —> (afhankelijk van uw keuze zoekt het systeem op dat moment naar de eerste vrije afspraak in. de agenda van desbetreffende tandarts

________________________________________________________________________

INDIEN U BIJ EEN SPECIFIEKE TANDARTS EEN AFSPRAAK WENST KIES OPTIE 3.
___________________________________________________________________
.

VOOR NIEUWE PATIENTEN IS HET VAN BELANG ZICH EERST TE REGISTREREN VIA DE ONLINE AGENDA

U krijgt de melding dat u geen afspraak kan maken

Indien u reeds bij ons geweest bent :
Het systeem herkent het telefoonnummer waarmee u belt niet .

OPLOSSING :
log in -> online agenda en bekijk uw profielgegevens !
( rechts bovenaan pagina - > profiel )
Pas uw telefoongegevens aan en klik op bewaren .
( vul ook uw mailadres in ! Zo ontvangt u ook een bevestiging van uw afspraak )
____________________________
Indien u bij ons nog niet geweest bent :
U dient zich eerst te registreren via de online-agenda.

U kan betalen met bankcontact of cash .

Zowel Thomas als Dirk zijn partieel geconventioneerd .
Praktisch : we passen het officieel RIZIV-tarief toe in de meerderheid van de gevallen (99 proc.)
We vragen alleen supplement indien men eisen stelt die niet behoren tot het pakket ziekenfonds .
De tarieven voor alle behandelingen
vindt u hier .

Wij passen bij iedereen die in orde is met zijn mutualiteit het derdebetalerssysteem toe . U betaalt dus alleen het remgeld . De grote van het remgeld/opleg wordt bepaald door uw mutualiteit die rekening houdt met uw persoonlijk mondzorgtraject . ( uitleg mondzorgtraject zie faq hieronder) .

De mutualiteit checkt of u elk kalenderjaar langskomt . Indien u dit in het vorige kalenderjaar deed , geniet u van een maximale terugbetaling.
In het andere geval zal u 15 proc minder terugbetaald krijgen . Het idee hierachter is dat mensen die hun eigen verantwoordelijkheid nemen en elk jaar hun gebit laten controleren een financieel voordeel krijgen .

Kinderen ( jonger dan 18 jaar ) dienen GEEN remgeld/opleg te betalen indien u ons het rijksregisternummer aanbiedt EN in orde bent met uw mutualiteit. ( zie faq : "wat dien ik mee te brengen ?" )
Hun behandeling is dus voor u STEEDS gratis .

Zorg steeds dat u uw identiteitskaart meebrengt want dat hebben we nodig om het derdebetalerssysteem toe te kunnen passen !
Indien u nog geen pas heeft van uw kind is een kids-id , klever mutualiteit , sis-kaart een alternatief .
Wij dienen namelijk uw
rijksregisternummer in te kunnen voeren voor dit derdebetalerssysteem .

Wij doen tijdens uw eerste bezoek een onderzoek met RX om aldus een behandelplan te kunnen opstellen .
Dit behandelplan wordt met u besproken ( mogelijke keuzes , uitleg behandelingen , prijzen , etc …..)

U komt best vanaf de leeftijd van 4 jaar met uw kind op controle .
En dit
jaarlijks !
Zo vermijdt u een heleboel ellende voor uw kind .

U zoekt de contactgegevens van een specialist ?

KLIK HIER

80 procent der ontzenuwingen doen we zelf . We sturen u door bij moeilijk toegankelijke kanalen en herbehandelingen

U heeft vragen bij uw doorverwijzing tandontzenuwing ? (prijs , pijnlijkheid , wat erna ?)



KLIK HIER

U wil meer info over het werk van de parodontoloog /implantoloog ?
U kan hier info-videos bekijken over courante behandelingen :

-
dieptereiniging

-
flapoperatie + curretage

-
sinuslift

-
implantaten - botopbouw

Wat is de juiste diameter ?

De GROOTSTE diameter rager die nog net tussen uw tanden geraakt is de JUISTE rager die u dient te gebruiken.

Te smalle ragers zullen de ruimte tussen uw tanden en kiezen niet voldoende reingen .

Gemiddeld hebben mensen 2 a 3 maten ragers nodig om alle tanden en kiezen te reinigen.(de ruimte tussen voor- en achtertanden zijn namelijk vaak verschillend)

Bekijk instructievideo gebruik ragers

Waar ragers kopen ?

Ragers zijn te koop bij uw apotheek .
Let erop dat u de JUISTE DIAMETER gebruikt !
Ook in sommige warenhuizen vindt u ragers .

Online kan u ragers hier vinden .

Tevens vindt u
hier een link naar een betaalbare en degelijke electrische tandenborstel .

U heeft pijn en vindt geen directe vrije afspraak :

Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen , doch door de vele aanvragen is er een grens waarbij het praktisch gewoon niet mogelijk is om nog meer patienten te zien .

mogelijke alternatieve oplossingen :

- u belt even rond om te luisteren of er nergens iemand een vrije plaats heeft om u te zien .

- U kan ook praktijken contacteren die zich focussen op spoedbehandelingen :

-
denturgent

-
centre dental meisser .

Op zaterdag zon - en feestdagen is er de wachtdienst Tandheelkundige kring land van Aalst : van 9 tot 18 h
(opgelet : u ziet alleen de nodige info wachtdienst op dagen dat er een wachtdienst is nl. zaterdag , zondag en feestdagen)